ــــقَــــلَــــمـــــــــــــــــــ

دات بلاگ دات آی آر
ــــقَــــلَــــمـــــــــــــــــــ

سید مرتضی آوینی در مقاله اسلامیت یا جمهوریت؟ :
«جمهوری اسلامی» تعبیری نیست که از انضمام این دو جزء -جمهوریت و اسلامیت - حاصل آمده باشد و چنین دریافتی از همان آغاز بر یک اشتباه غیر قابل جبران بنا شده است. «جمهوری اسلامی» تعبیری است که بنیانگذار آن برای «حکومت اسلامی آن سان که دنیای امروز استطاعت قبول آن را دارد» ابداع کرده است و تعبیر جمهوری اسلامی اگر چه حد و رسم این نظام را تبیین می کند ، اما در عین حال از اظهار ماهیت و حقیقت آن عاجز است. ذهن انسان امروز به مجرد مواجهه با تعبیر «جمهوریت» متوجه پارلما نتاریسم و انواع دموکراسی می شود، و اما در مواجهه با تعبیر «اسلامیت» هیچ مصداق روشن و یا تعریف معینی نمی یابد، چرا که اسلام ، به مثابه یک نظام حکومتی ، بر هیچ تجربه تاریخی از دنیای جدید استوار نیست. تجربه تاریخی صدر از اول نیز صورتی مدون ندارد و در نسبت با انواع نظام های حکومتی در دنیای جدید تعریف نشده است.

پیام های کوتاه

الگو سازی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۴۵ ب.ظ
«رفتار های تبلیغاتی و انتخاباتی باید یک الگو باشد و شکلی از کار ارزشی را ارائه دهد»

jalily-galam.blog.ir
این جمله یکی از توصیه های سعید جلیلی به اعضای ستاد انتخاباتی اش می باشد که ساعاتی پیش از سفر ایشان به استانبول در جمع اعضای ستاد تبلیغاتی شان بیان شده است.

این نوع نگاه به انتخابات که ایجاد سبک جدیدی از تبلیغات برای آینده و دوره های بعد انتخابات است که باید در بین کاندیدا های منسب های مختلف فرهنگ سازی شود. البته یک روی این سکه کاندیداهای میباشد و روی دیگر سکه عموم مردم میباشند که باید به نحوه تبلیغات کاندیداها باید توجه کنند.
مردم باید توجه کنند که نوع نگاه کاندیداهای مورد نظرشان به تبلیغات چگونه است؟
باید توجه داشته باشند که هزینه تبلیغات چگونه تامین می شود؟
و از همه مهمتر نحوه فعالیت فعالین تبلیغاتی کاندیداها چگونه است؟
از نظر بنده موردآخر از همه موارد مهمتر میباشد چرا که باید در نوع فعالیت اعضای ستاد و حامیان کاندیداهای مورد نظر تجدید نظر صورت گیرد و شکل جدیدی از نوع تبلیغات و فعالیت صورت پذیرد. برای این منظور باید کمی عمیقتر را دید. منشا این تحول در نوع نگاه به انتخابات می باشد. انتخابات را با این نگاه باید دید که «باید فردی اصلح را برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب انتخاب می کنیم تا ارزش های اسلامی را احیا و از آنان حفظ و پاسداری نماید». در این صورت چگونگی فعالیت ما در عرصه انتخابات دچار تغییرات احتمالی خواهد بود زیرا این نوع نگاه با نگاهی که در اعضای ستاد برخی کاندیدا ها وجود دارد متفاوت است و بعضا شاهد منفعت طلبی های شخصی در تبلیغات کاندیداها هستیم. این نوع نگاه منفعت طلبانه شخصی یا گروهی و صرفا مادی به کاندیداها تقریبا تفاوتی با نوع حمایت و تبلیغ به شکل غربی وجود ندارد و در واقع هر کاندیدایی که جیب و شکم و... شخص را بهتر تامین نماید از او حمایت خواهد کرد. از نظر نویسنده این نوع نگاه قطعا شیطانی ست و باید متحول شود و الهام گرفته از نوع فعالیت جهادی باشد. به تبع این نوع نگاه هیچ هزینه ای از طرف کاندیداها برای تبلیغات صرف نخواهد شد و هزینه ضروری که بسیار اندک و کمتر از هزینه های فعلی است از بین حامیان و فعالین _ که تحقیقاتی انجام داده اند به اصلح رسیده اند و در پیش خدا حجت شرعی دارند _ جمع آوری خواهد شد. با اجرای این نوع سبک یاد خاطره نحوه اداره جنگ در طول 8 سال دفاع مقدس زنده خواهد شد و آن روحیه ارزشی و جهادی برای حفظ اسلام در تبلیغات انتخاباتی بروز خواهد کرد.

durbin be dast-galam.blog.ir
این مسئله نوع نگاه به تبلیغات انتخاباتی بود. در ادامه به نحوه الگوسازی این نوع نگاه و فعالیت برای آینده انقلاب می پردازیم. برای اینکه کیفیت تبلیغات و فعالیتی که در ستاد دکتر جلیلی _ که همه ی دست اندرکاران به صورت داوطلب و بدون مزد و وعده و وعید _ صورت می گیرد به صورت الگویی برای تبلیغات انتخاباتی در همه دوره های انتخابات گردد اولا نیاز به ثبت این فعالیت ها و در ثانی نیاز به فرهنگ سازی در بین مردم می باشد. منظور از فرهنگ سازی یعنی باید به این سطح از درک رسید که کاندیدایی که شعار پوپولیستی برای عوام فریبی نمیدهد و در تبلیغات و مناظرات و سایر فعالیت ها اوج تقوا را حفظ می کندو از حاشیه سازی دوری می کند و در برابر مشکلات و اشرافیت گروهی بر اکثریت مقابله می کند و با آنان مخالف است و سر سازش با آنان ندارد آن فرد مطمئنا درد مردم را بهتر حس کرده و با وعده های آنچنانی سطح توقع مردم را بالا نمی برد و کار را برای مسئولین آینده کشور با ایجاد توقعات کاذب و اضافی سخت نمی کند.
اقدام دیگری که باید در این راستا صورت گیرد این است که باید در ستاد ها و در برنامه های انتخاباتی حامیان و فعالین جناب دکتر جلیلی در همه نقاط افرادی به عنوان «دوربین به دستان!» گماشته شوند تا اقداماتی را که می تواند در الگو سازی تبلیغاتی و فعالیت های انتخاباتی موثر و مفید باشد ثبت گردد.


«باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است . اگر در انتخابات حریم مسائل اسلام رعایت نشود چگونه منتخب حافظ اسلام می شود. باید سعی شود تا خدای ناکرده به کسی توهین نگردد» . امام خمینی(ره)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی