ــــقَــــلَــــمـــــــــــــــــــ

دات بلاگ دات آی آر
ــــقَــــلَــــمـــــــــــــــــــ

سید مرتضی آوینی در مقاله اسلامیت یا جمهوریت؟ :
«جمهوری اسلامی» تعبیری نیست که از انضمام این دو جزء -جمهوریت و اسلامیت - حاصل آمده باشد و چنین دریافتی از همان آغاز بر یک اشتباه غیر قابل جبران بنا شده است. «جمهوری اسلامی» تعبیری است که بنیانگذار آن برای «حکومت اسلامی آن سان که دنیای امروز استطاعت قبول آن را دارد» ابداع کرده است و تعبیر جمهوری اسلامی اگر چه حد و رسم این نظام را تبیین می کند ، اما در عین حال از اظهار ماهیت و حقیقت آن عاجز است. ذهن انسان امروز به مجرد مواجهه با تعبیر «جمهوریت» متوجه پارلما نتاریسم و انواع دموکراسی می شود، و اما در مواجهه با تعبیر «اسلامیت» هیچ مصداق روشن و یا تعریف معینی نمی یابد، چرا که اسلام ، به مثابه یک نظام حکومتی ، بر هیچ تجربه تاریخی از دنیای جدید استوار نیست. تجربه تاریخی صدر از اول نیز صورتی مدون ندارد و در نسبت با انواع نظام های حکومتی در دنیای جدید تعریف نشده است.

پیام های کوتاه


نظرات  (۲۰)

۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۷ مدافعان حرم
پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blog.ir
ما را با درج لینک در وبگاه خود حمایت نمائید
یاعلی
من هم دوست دارم آنقدر در راه خدا مجاهدت کنم که خسته به دست شقی ترین افراد شهید شوم آمین
پاسخ:
انشاالله خدا به آرزوت برسونه
۲۴ بهمن ۹۳ ، ۱۶:۰۵ مدافعان حرم
مدافعان حرم http://www.modafeon.blogfa.com
ما را با درج لینک یا لوگو و یا نشر مطالب در وبگاه خود حمایت نمائید
یاعلی
۱۱ تیر ۹۳ ، ۱۴:۲۸ مدافعان حرم
پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی مدافعان حرم http://www.modafeon.blogfa.com
۲۴ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۲۰ علی حسن زاده
با سلام
جهت مشاهده کلیپ و فیلمهای تشییع شهید اکبر شهریاری – می توانید به نشانی اینترنتی http://www.aparat.com/MOHAMADBAGER مراجعه نمائید.
وبلاگ اختصاصی شهید اکبر شهریاری به نشانی اینترنتی
akbar-sharyari.blogfa.com در دسترس عموم می باشد.
وبلاگ http://sahebali.persianblog.ir/ نیز به این شهید عزیز اختصاص دارد.
لطفا هرگونه خاطره – عکس – فیلم و فایل صوتی مربوط به این شهید بزرگوار را به پست الکترونیکی
AKBAR.SHAHRYARI@RAYANA.IR ارسال نمائید.
التماس دعا 
پاسخ:
سلام
مچکرم
سلام..
خداقوت..
با افتخار لنک شدید...
پاسخ:
سلام
مچکرم
سلام من شما را لینک کردم . دوست دارید ما رو هم لینک کنید
پاسخ:
سلام
مچکرم
حتمن
۱۰ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۱۱ شهدای خندان
ak313.blogfa.com/post/309

اللهم ارزقنی توفیق شهاده فی سبیلک

پاسخ:
آمین
۰۵ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۳۷ محمد معین صادقی راد
سلام و خدا قوت
شما هم لینک شدید.
التماس دعا
پاسخ:
سلام
مچکرم
محتاج دعا

هنگامی که ذر، پسر ابوذر غفاری از دنیا رفت، ابوذر کنار قبرش نشست و با چشمی گریان و دلی سوزان چنین گفت: «ای فرزندم! خدا تو را بیامرزد که تو نیکو فرزندی بودی. من از تو خشنود بودم، ولی سوگند به خدا! مرگ تو مرا در هم نشکست؛ زیرا به کسی غیر خدا دل نبسته ام و به کسی نیاز ندارم. اگر ترس و وحشت قبر نبود، دوست داشتم به جای تو بخوابم. ای فرزندم! بدان که فراق تو مرا به گریه نینداخته است و سوگند به خدا! برای جدایی تو گریه نمی کنم، بلکه گریه ام برای این است که هنگام مرگ و پس از آن به تو چه گذشت. ای پسرم! در پاسخ پرسش بازخواست کنندگان چه گفتی و آنها با تو چه گفتند؟

خدایا! آنچه از حقوق پدری بر پسرم واجب کرده ای، آن را به او بخشیدم! تو هم از حقوق خود بر او بگذر»

 بحارالانوار، ج 22، ص 429

۰۴ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۵۵ فاطمه فضیلت پور
خوب بود یه توضیحی هم درباره زندگی نامه و محل و علت شهادت این شهید بزرگوار بیان می کردید.
پاسخ:
با سلام
انشا الله به فکرش هستم راستش امتحانا از یه طرف و یه سری مشکلات باعث شده کمی دیر بشه

سلام

از پلاک69 با شما آشنا شدم

چند ماهه ایرانم،دارم دق میکنم،هرروز یکی از بچه ها رو میارن و من اینجا فقط باید برم تشییع...

وا حسرتا... جامونده ایم از شهدا...

آرزوی حسین و رسول و مهدی و محسن و حاج اسماعیل و اکبر و... چیزی جز شهادت نبود.به حراست از حریم بی بی افتخار میکردن.ولی اُف به غیرت دشمنایی که شبیه دوستن و چوب لای چرخ میکنن...

پاسخ:
سلام
خدا قوت
خدا شما رو از شهدا  کنار نکنه
مچکرم
سلام.. خدا قوت.
ممنون..
ایشالا شما رو لینک میکنم..
پاسخ:
سلام
مچکرم
۰۴ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۰۰ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلامــ
خداقوتــــ
خدا توفیق بدهد عکس شهدا عمل نکنیمــ !
در پیوندهایمــ سنجاق شدید
التماس دعـــــــا
یازهراکربــــــ بلا ان شاء الله
سلام لینک شدید
پاسخ:
سلام
مچکرم

سلام 
موفق باشید.
پیوند میشوید.

پاسخ:
سلام مچکرم
شهید آوینی ره:

سَر" آن است که در طریق وصال به باد رود و " جان" متاعی است که هم او بخشیده است تا به بهای آن لقایش را باز خریم، و سّر آن که خون مقتول عشق را ثارالله گفته اند نیز در همین جاست.
پاسخ:
مچکرم
سلام و ادب
خدا قوت...
ممنون
لینک شدید
پاسخ:
سلام
ایضا شما لینکیده شدید
مچکرم
۰۲ بهمن ۹۲ ، ۰۲:۱۴ طرح با تو حرف می زند
با سلام
پوستری را برای شهید حسین نصرتی طراحی کردم تقدیم به او و همه ی دوستانش.
http://si-technews.blogfa.com/post/183
یاحق شهادت نصیبتان
پاسخ:
سلام
مچکرم دوست عزیز
شهادت نصیبتان-اینو خوب اومدی

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی